وبلاگ

صفحه اصلی / وبلاگ

هل سبز گیاهی متعلق به به جنوب شرق آسیاست و به خاطر عطر فوق العاده و خواص بسیاری که دارد برای انواع غذاها نوشیدنی ها و کیک و شیرینی ها مورد استفاده قرار میگیرد. هل از دستگاه گوارش محافظت میکند و دارای خاصیت ضد سرطانی است که مشکلات قلبی را تسکین میدهد. هل همچنین برای کنترل کلسترول موثر است و باعث بهبود جربان خون در بدن می شود. این گیاه حتی برای درمان بیمارهای دهان و دندان هم مفید است. کلوچه سنتی سیمرغ با طعم هل و دارچین یک ترکیب فوق العاده برای یک عصرانه دلچسب است.

حلوا شکری از میان وعده های جذاب و پرطرفدار بین ما ایرانی هاست که در هر ساعتی از شبانه روز انرژی و حال خوب هر شخص را تامین می کند. جالب است بدانید که حلوا شکری علاوه بر طعم دلچسب و بی نظیرش کلی خواص هم برای بدن دارد مثلا باعث کاهش کلسترول خون می شود و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و از بیماری های مغزی پیشگری می کند. حلوا شکری باعث استحکام و تقویت استخوان ها شده و سیستم ایمنی بدن و تقویت حافظه بسیار مفید است.

منشا این نان خوشمزه به سال ۱۶۸۳ بر میگردد. زمانی که در جشن پیروزی اتریش بر امپراتوری عثمانی برای اولین بار این نان تولید شد. شکل ظاهری آن هم به تقلید از هلال ماه پرچم کشور ترکیه است. این نان خیلی زود به فرانسه رسید و ملکه ماری آنتوانت که خودش متولد وین بود خیلی به کروسان علاقه داشت و این موضوع به معروفیت بیشتر کروسان کمک کرد. کیک کروسان سیمرغ یک میان وعده سالم و بسیار خوشمزه است که می تواند بین روز یا اول صبح به شما انرژی مورد نیاز بدنتان را بدهد.